Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Loncamız Tekrar Aktif Hale Gelmiştir.. Sitemiz Yenilenmektedir.. Oluşabilecek Sorunlardan Dolayı Özür Dileriz..

 

 İyi bir savaşçı olmak için.

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
Azrailozi
Yeni Üye
Yeni Üye
Azrailozi


2
İmza : คzгคเl๏zเ
Mesaj Sayısı : 93
Rep Puanı : 148
Başarı Sistemi : 5
Kayıt tarihi : 28/04/09
Nerden : İstanbul/Ümraniye

İyi bir savaşçı olmak için. Empty
MesajKonu: İyi bir savaşçı olmak için.   İyi bir savaşçı olmak için. Icon_minitimePaz Mayıs 03 2009, 11:05

Bence her şeyin başında belirleyici 3 unsur var ve tüm yetenekler de buna göre sıralanmak durumunda.

A - Kritikçi .
B - Savunmacı .
C - Saldırıcı .

Bütün yetenekler bunlara göre sıralanır fakat bundan öncesi eğer klanda isek mutlaka ama mutlaka depar yeteneğimizi kullanmak durumundayız, nihayetinde bir çok noktada depar hayat kurtaran ve kavga önleyen bir unsur özellikle depar kullanacak isek 15 vermeliyiz sakın 5-10 ile depar kullanmayın tamamen israf olur. Geriye kalıyor 63 yetenek puanımız (depar kullanmak istemiyorsanız depar yerine alternatifleri de sunacağım).

Element mi Max mı sorusu halen herkesin kafasını kurcalayan bir soru ben bu soruya şu şekilde bir açıklama ile cevap veriyorum : Element, Fiziksel hasar veya Max hasar rakibin tamamen savunması, dirençleri ve zırhı oranında sizin hasarınızı etkiler, bu doğrultuda seçiminizi şu hesaba göre yapabilirsiniz : max hasar zırhtan ve savunmadan etkilenir ; element veya fiziksel hasarlar ise savunma ve dirençten etkilenir. Her savaşçının zırhını maksimumu olan %60 a kadar çıkarmasının gerekliliğini vurgulamıyorum ki sağlam bir savaşçı iseniz mutlaka zırhınız %60 olmalıdır doğal olarak max hasardan geriye kalan %40 ı rakibi etkiler. Bu doğrultuda herhangi bir yaratığa vurduğunuz 10000 küsurlarda kritiğin sadece kritikle diğer koşullar da göz önünde bulundurulmaz ise şans itibarı ile 4000 ini bir savaşçıya vs de vurabilirsiniz. Normal koşullarda ise full max olan bir insanın zırhı %60 olan birine vereceği hasar(kritiksiz ve kütük kullandığınızı varsayarsak) 900-1200 ortalamasını geçmez. Element ve fiziksel hasarlar ise hiçbir şekilde zırhtan etkilenmez. Bu doğrultuda önemli olan dirençlerdir ve tam bu noktada 5/1 oranında rakibin şansı vardır, sizden minimum oranda etkilenmesi için direnç puanlarını sizin ağırlıkta olduğunuz fiziksel veya element hasar a yoğunlaştırmış olması gerekli ki bu dediğim gibi 5/1 oranında bir ihtimaldir. Bunun dışında üzerindeki direnç eşyalarından etkilenebilirsiniz ki bunun da tutma ihtimali yine %20 dir yani max hasara göre %80 oranla kazanma şansınız element ve fiziksel hasarlarda artar ve bence bu element veya fiziksel hasarları seçmek için kafi bir nedendir.

3 ana başlıkta yapmış olduğumuz yapılandırmaları detaylandırırsak:

A- KRİTİKÇİ : (eşya seçimleri : element + kritik, hasar+kritik)eğer kritikçi iseniz mutlaka ve mutlaka max hasarlı eşyalar kullanmak durumundasınız aksi durumda kritikçilik çok fazla bir işe yaramaz, ikinci efsununuzu kısmen boşa harcamış durumunda olursunuz. Çünkü zaten element hasarlı eşyaların kritik vuruş seviyesi max hasarın kritiğinden ortalama 5 katına kadar daha düşük seviyelerde olabiliyor ve ikinci efsununuzu böylesi bir düşük kritik ihtimali ve vuruş şiddetine harcarsanız bence yanlış yapmış olursunuz. Yani bu bağlamda ilk önerim : eğer kritik yoğunluklu bir karakter yaratmak niyetinde iseniz seçeceğiniz eşyalar max hasar + kritik olmalıdır. Buna göre silah seçiminizde ise dikkat etmeniz gereken en önemli unusur silah vuruş hızının yüksek olmasıdır, vuruş hızı yüksek olan silahların genellikle kritik ihtimali de yüksek olur. en son yaptığımız hesap ile full kritik olduğunuzda elinizde bir de arap palası var ise kritik ihtimaliniz ortalama %30 lara kadar yükselir ki bu da en aşağı her 4 vuruşunuzdan birisinin kritik olması demektir.

Bu doğrultuda kalan 63(+15 opsiyonel) yetenek puanınızı nasıl kullanmanız gerekir :
1 – hızlı dövüş : 15, kritikçi iseniz bence vazgeçilmez yeteneğiniz hızlı dövüştür çünkü kritik ihtimali vuruş sayısına göre işler ne kadar çok vurursanız o kadar çok kritik vurma ve o kadar çok rakibe hasar verme ihtimaliniz vardır.
2 – sakınma : 15, kesinlikle her savaşçının olmazsa olmazı bir yetenektir, en önemli hususu zırhı etkin kullanma ve zırh artışı veren bu yeteneğimizi tartışmasız kritikçi için 15 olarak öneririm.
3 – dikkat dağıtma : 15, yine savaşçının vazgeçilmez yeteneklerinden birinden bahsediyoruz, ne olursanız olun dikkat dağıtma sizin için çok önemlidir, rakibinizin hareket hızını dolayısı ile savunmasını düşürmek her zaman için önemli bir unsurdur, bu vereceğiniz hasarı her zaman arttırır.
4 – kanatma : 15, kritik ağırlıklı ve vuruş bazlı çalıştığımızdan hedefe en kısa sürede en yüksek hasarı vermek temel amacımızdır. Bu amaç doğrultusunda kanatma bize olmazsa olmaz bir unsurdur. Aynı zamanda 15 puanda rakibin kudretini tüketme ihtimali de verdiğinden ruhsal ve fiziksel büyülerden kısmen korunmamızı sağlayacaktır.
5 – durdurma : 15 (opsiyonel – eğer deparı kullanmak istemiyorsanız bu yeteneği seçmenizi tavsiye ederim) rakibinizde zihin ve el tutulması gibi bir etki yaratma ihtimaliniz var ki bu sizin birim zamanda vereceğiniz hasarı maksimum etkiler.

(Geri kalan 3 yetenek puanımızı opsiyonel olarak kullanabiliriz bunlardan en önemli önerebileceğim zihin toplama olabilir veya daha çok hasar elde etmek için sert vuruşa verebilirsiniz.)


B – SAVUNMACI : (eşya seçimi : hasar + savunma(saldırı) – max + savunma(saldırı)) Benim en değer verdiğim yapılanmadır ‘Neden’ sorusuna cevaben verebileceğim şu ki bir yerden geçiş veya herhangi bir karakteri koruma veya herhangi bir saldırıdan sıyrılma halinde saldırı veya kritik olarak yüklendiğiniz değerler size büyük bir katkı sağlamaz fakat savunma her zaman her yerde savunmadır ve her zaman sizi her şeye karşı korur, kritik bir ihtimaldir fakat savunma kati dir. Savunmacı olmaya karar verdi iseniz mutlaka hayalinizde veya elinizde Hedef Netleştiren gözlüğünüz olması gerekiyor böylece ikinci planda olan saldırı puanlarınızı kısmen bunun ile dengeler ve tabiri caiz ise yürüyen bir tank konumuna gelebilirsiniz. Bir savunmacı için Element veya Fiziksel hasarlar ideal olduğunu düşündüğüm eşyaları oluşturur. Silah seçiminiz elinizden geldiği kadar en ağır olarak balta kullanmanızı tavsiye ederim, eğer elinizin altında var olan sisteminize uyum gösteren bir hafif silahı öneririm, saldırınız düşük olduğundan ıska ihtimaliniz de yükselir bu nedenle birim zamanda vereceğiniz hasarı yükseltmek için en hızlı silahları seçmenizi şiddetle tavsiye ederim. üzerinizdeki efsunların tamamını savunma olarak seçmemeniz gerektiğini de özellikle belirtiyorum, eğer savunma ağırlıklı bir yapılanma seçtiyseniz üzerinizdeki efsunların en aşağı 2 tanesini hasar + saldırı olarak seçmelisiniz ki saldırı yeteneğinizi dengede tutup savaşlarda mağlubiyet oranınızı düşürebilirsiniz. Yetenek puanları dağılımı ise bir savunma ağırlıklı karakter için aşağıdaki gibidir :

1 – defansif dövüş : 15, defansifin en önemli dezavantajı saldırıyı düşürmedir fakat 15 puan verseniz dahi saldırınızda ortalama 30 puanlık bir düşme oluyor buna karşın savunmanızda bir artışın yanında %10 bir zırh artışı katması söz konusu. Savunma ağırlıklı oynadığımız için saldırı bizim için ikinci planda ve yararlanabileceğimiz her türlü savunma etkeninden faydalanmak uğruna saldırımızı bir miktar düşürmek büyük bir dezavantaj olmaz.
2 – sakınma : 15, bildiğimiz üzere bir yeteneği en güzel şekilde 15 puan verdiğimiz zaman kullanabiliriz, sakınmada zırhı en etkin biçimde kullanma manasında bir savunma sağlıyor doğal olarak silahların ve max hasarlı efsunların etkisinden daha az zarar görmüş oluyoruz.
3 – dikkat dağıtma : 15, saldırı seviyemiz daha düşük olduğundan rakibimizin olanca yavaş hareketini sağlamak ve saldırı hızını düşürmek bizim için önemli bir unsurdur. Bu doğrultuda savunmacı bir karakterin vslerde en büyük silahlarından bir tanesi dikkat dağıtmadır. Bu özellik önemli olmasının yanında kesinlikle ve kesinlikle her savaşta kullanılması gereklidir. Zihin toplama yeteneği sayesinde hedef bu saldırıdan korunmak durumunda olsa da biz kudretimizi devamlı bunun için saklamaya özen göstermeliyiz.
4 – kanatma : 15, rakibimize vereceğimiz her türlü zarar bizim için çok önemlidir yani ilk etapta yeteneklerimizden direk zarar verebilecek olanı kullanmak durumundayız bu da savaşçının en büyük silahlarından biri olan kanatmadır. Aynı zamanda kudret tüketimi sayesinde fiziksel ve zihinsel büyüler sorunundan kısmen kurtulmuş olabiliriz.
5- zihin toplama : 15/3 (opsiyonel eğer depar kullanılmayacaksa zihin toplama 15 olarak kullanılmalı, yok eğer depar kullanılacak ise elimizde kalan 3 puanın tamamını zihin toplamada kullanmak durumundayız) zihin toplama bizi özellikle dikkat dağıtmadan kurtaran bir yetenek ve savunma ağırlıklı olduğumuzdan saldırımızı düşürebilecek her türlü etki bizi daha güçsüz hale getirir. bu nedenle önemli, fakat savunmacı için diğer 4 özelliklen sonra geldiğini düşünmekteyim.

Eğer geriye 3 puanımız kalır ise bunu da opsiyonel olarak diğer yeteneklere dağıtabiliriz önemli olanlardan biri durdurmadır.

C – SALDIRICI : (hasar + saldırı – max + saldırı(kritik)), eğer saldırı yönüyle bir karakter yapılandırıyorsanız bundan maksimum sonucu elde edebilmek için kesinlikle tüm efsunlarınızı buna yoğunlaştırmanız gereklidir. Bahsettiğimiz diğer iki yapılanmaya göre doğru bir yetenek kullanımı ile en yüksek başarı şansını elde edebilecek yapılanmadır. Element veya max seçimi bu karakter yapılanması için çok önemli olmamakla birlikte ikinci seçim yapmak gerekirse + kritikli efsunlar tercih edilebilir. Saldırıcı karakterde kullanılan silahın en yüksek hasarı vermesi önemlidir ki ağır silahlar tercih edilebilir (bence kütük böylesi bir karakter için en uygun silahtır.) bu karakter için yetenek yapılanması önerim ise aşağıdaki gibidir :

1 – Hızlı dövüş : 15 (opsiyonel , eğer depar kullanmayacaksak), bence bu karakterin en vazgeçilmez yeteneğidir hızlı dövüş nihayetinde saldırımız yüksek olduğundan ne kadar çok darbe vurursak rakibimize o kadar fazla hasarı kısa süre içerisinde vermemiz mümkün.
2 – Sakınma : 15, her karakterde olduğu gibi savaşçının vazgeçilmez yeteneği olarak sakınmaya 15 vermek durumundayız.
3 – Durdurma : 15, saldırı karakterinde rakibi çok yönlü etkisiz hale getirmek ve yeteneklerini kullanmasını engelleyebilmek için kullanılmasının zorunlu olduğuna inandığım bir yetenektir.
4 – Dikkat dağıtma : 15, Saldırı karakteri rakibinin açıklarını çoğaltacak her türlü yeteneği kullanmak durumundadır.
5 – Kanatma : 15 bu yeteneğe yüklenerek var olan saldırı gücümüzü böylesi bir yetenek ile destekleyebilir, aynı zamanda rakibin kudretini tüketerek gelebilecek büyüsel etkilerden ve rakibin yetenek kullanamamasından faydalanabiliriz.

(veya dikkat dağıtma ve durdurma 10 yapıp hızlı dövüşü 10 ve deparı 15 yaparak da iyi bir yetenek dağılımımız olmuş olur)
ALINTIDIR. Sizinde ekliyeceğiniz şeyler varsa yazın
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
EyeOfKillrog
Moderatör
Moderatör
EyeOfKillrog


3
İmza : PoLiS
Mesaj Sayısı : 40
Rep Puanı : 49
Başarı Sistemi : 5
Kayıt tarihi : 29/04/09

İyi bir savaşçı olmak için. Empty
MesajKonu: Geri: İyi bir savaşçı olmak için.   İyi bir savaşçı olmak için. Icon_minitimePaz Mayıs 03 2009, 13:39

zihin toplaman 15 olmadıktan sonra bu karakter herkes yenilir ne yazık ki What a Face

ki hızlı dövüş ve durdurma da tamamen gereksiz iki yetenek.bilmeyenleri yanlış yönlendirmemek lazım What a Face
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Misafir
Misafir
avatar



İyi bir savaşçı olmak için. Empty
MesajKonu: Geri: İyi bir savaşçı olmak için.   İyi bir savaşçı olmak için. Icon_minitimePaz Mayıs 03 2009, 13:52

Paylaşımın İçin tşkler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ByKuSh
Moderatör
Moderatör
ByKuSh


2
İmza : XxByKuShxX
Mesaj Sayısı : 35
Rep Puanı : 42
Başarı Sistemi : 1
Kayıt tarihi : 03/05/09
Yaş : 38
Nerden : BaShLaSaM..!

İyi bir savaşçı olmak için. Empty
MesajKonu: Geri: İyi bir savaşçı olmak için.   İyi bir savaşçı olmak için. Icon_minitimePaz Mayıs 03 2009, 18:08

Emeğine sağlık
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
İyi bir savaşçı olmak için.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» WS İÇİN SİZCE HANGİSİ?
» Devir Teslim [ Bir Süre İçin ]

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Karakter Okulları :: Savaşçı-
Buraya geçin: